Dlaczego warto kupić dziecku drewniane klocki

Nie od dziś wiadomo, że tradycyjne zabawki doskonale wspierają rozwój dziecka. Im prostsza zabawka, tym bardziej działa na wyobraźnię i rozwija kreatywność. W przeciwieństwie do zabawek interaktywnych, które często dostarczają maluchowi zbyt dużej ilości bodźców na raz. Przez co jest nerwowe, płaczliwe i pobudzone. Dlatego kupując dziecku podarunek, warto postawić na klasykę. Genialnym pomysłem dla dziecka niemal w każdym wieku są klocki drewniane.

Zalety drewnianych klocków

W sklepach z zabawkami możemy spotkać wiele rodzajów klocków. Wykonane są z różnych materiałów i mają odmienne kształty. Szczególnej uwagi warte są klocki drewniane. Zazwyczaj są bardziej trwałe, niż te plastikowe. Bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku małych dzieci, ponieważ nie mają drobnych wgłębień i zakamarków, dzięki czemu można je w łatwy sposób czyścić. Doskonale wpływają także na zdolności motoryczne malucha, który manipuluje elementami w dłoniach, a później układa z nich wieże czy inne budowle. Taka zabawa w bardzo skutecznie rozwija pomysłowość i wyobraźnię.

Pierwsze klocki dla dziecka

Drewniane klocki są idealnym wyborem dla najmłodszych dzieci, nawet przed ukończeniem pierwszego roku życia. Należy pamiętać jedynie o tym, by maluch zawsze bawił się pod opieką osoby dorosłej i by klocki nie mieściły się do jego ust. Na początku, zabawa klockami z małym dzieckiem może polegać na segregowaniu klocków według kolorów albo kształtów. Maluchy chętnie układają także pociągi z klocków. Później możemy spróbować stawiać jeden element na drugim. Ważne, by dostosować formę zabawy do umiejętności dziecka. Dzięki temu zabawa nie będzie zniechęcająca.

Jaki zestaw wybrać?

Na rynku dostępne są zestawy klocków w naturalnym kolorze drewna lub kolorowe. Najbardziej popularne są zestawy klasyczne, składające się z walców, sześcianów i innych brył. Podstawowy zestaw można urozmaicić klockami z postaciami zwierząt, ludzikami, autami czy drzewami. Przede wszystkim, dokonując wyboru klocków, należy kierować się wiekiem i upodobaniami dziecka.